راهنمای خرید

🗞️ لیست قیمت و خرید کارتریج hp رنگی همراه با گارانتی (راهنمای خرید کارتریج)

خرید کارتریج hp

راهنمای خرید کارتریج و نکات خرید کارتریج hp

قیمت کارتریج hp رنگی به عنوان یک واحد مهم در دستگاه‌های چاپ استفاده می‌شود. این واحد حاوی مواد چاپی یا جوهر است که در هنگام چاپ بر روی کاغذ یا سطوح دیگر به کار می‌رود. کارتریجها بر اساس نوع دستگاه چاپ مختلف، مانند چاپگرها، اسکنرها یا دستگاه‌های چاپ لیزر و جوهرافشان، متفاوت هستند. به طور کلی، کارتریجها برای تأمین مواد چاپی در دستگاه‌های چاپ به کار می‌روند و از آنها برای تولید تصاویر و متون بر روی سطوح مختلف استفاده می‌شود.

شما با داشتن اطلاعات کامل و به روز در خصوص کاتریج می‌توانید، بهترین بازدهی را پس از پرینت گرفتن داشته باشید. توجه داشته باشید محفظه و کیفیت مواد مصرفی تاثیر بسزایی در عملکرد پرینتر و چاپ دریافتی از آن دارد. بنابراین با راهنمای خرید بهترین کاتریج مناسب پرینتر شما، می‌توانید به بررسی اینکه کدام کاتریج با پرینتر شما سازگار است بپردازید و انتخاب درست داشته باشید.

اگر قصد خرید کارتریج اصل دارید قبل از خرید لازم است تمامی موارد ذکر شده را در نظر بگیرید. در این مقاله نکات بسیار مهمی که هنگام خرید کاتریج باید به آن‌ها توجه داشته باشید ارائه می‌‌دهیم.

خرید کارتریج اصل

خرید کارتریج اصل

نکات خرید کارتریج

در صورتی که نیاز به خرید کاتریج جدید برای پرینتر و یا دستگاه کپی خود دارید، قبل از خرید مشخص کنید کارتریج لیزری باید خریداری شود و یا کاتریج جوهرافشان این موضوع به مدل دستگاه شما بستگی دارد. سیاه و سفید یا رنگی (قیمت کارتریج hp رنگی) بودن محظه مورد دیگری ست که باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفتید مشخص کنید می‌توانید برای خرید کاتریج اصل اقدام کنید و یا کاتریج طرح کفایت می‌کند.

  • نوع کارتریج

قبل از خرید کارتریج پرینتر مشخص کنید کاتریج جوهر افشان مد نظر شماست و یا کاتریج لیزری.

 


🖨️ بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه کپی


 

خرید کارتریج جوهر افشان

کاتریج جوهرافشان یک قطعه مهم در دستگاه‌های چاپ است که حاوی جوهر برای چاپ می‌باشد. این کاتریجها به دستگاه چاپ متصل شده و در هنگام چاپ، جوهر را بر روی کاغذ منتقل می‌کنند.

کاتریجهای جوهرافشان دو نوع اصلی دارند:

  1. کاتریجهای تک‌کارتریج (All-in-One Cartridge): در این نوع کاتریج، تمام مؤلفه‌های مربوط به چاپ (مانند جوهر، دیگر قطعات لازم و برخی اجزای مکمل) در یک قطعه جمع‌آوری شده‌اند. این نوع کاتریجها به کاربر امکان تعویض آسانتری را می‌دهند.
  2. کاتریجهای جداشونده (Separate Cartridges): در این نوع، هر رنگ جوهر در یک کاتریج جداگانه قرار دارد. این نوع کاتریجها به کاربر این امکان را می‌دهند که هر رنگ را به تنهایی تعویض کنند، که می‌تواند اقتصادی‌تر و مؤثرتر باشد.

تعویض کاتریجهای جوهرافشان بستگی به نوع دستگاه چاپ و نیازهای کاربر دارد. هر دستگاه چاپ ممکن است نوع خاصی از کاتریج جوهرافشان را بپذیرد و برخی از دستگاه‌ها ممکن است تنها از یک نوع خاص کاتریج پشتیبانی کنند.

 


🖨️ بیشتر بخوانید: لیست قیمت دستگاه پرینتر و کپی


 

خرید کارتریج لیزری

کارتریج لیزری یک قطعه مهم در دستگاه‌های چاپ لیزر است که توانایی حاوی مخزن تونر (پودر چاپ) و برخی اجزای مکانیکی مورد نیاز برای چاپ دارد. این کارتریجها در فرآیند چاپ لیزر، با استفاده از نور لیزر، تونر را بر روی کاغذ اعمال کرده و تصویر یا متن مورد نظر را به صورت الکترواستاتیکی بر روی کاغذ ایجاد می‌کنند.

کارتریجهای لیزری معمولاً دارای دو بخش اصلی هستند:

  1. مخزن تونر (Toner Cartridge): این بخش شامل پودر چاپ (تونر) است که در هنگام چاپ با نور لیزر به صورت الکترواستاتیکی روی کاغذ اعمال می‌شود. مخزن تونر ممکن است به صورت یکپارچه با کارتریج یا جداگانه باشد.
  2. واحد دستگاه چاپ (Drum Unit): این واحد به عنوان بخشی از کارتریج یا به صورت جداگانه وجود دارد و در ایجاد تصویر الکترواستاتیکی نقش دارد. نور لیزر روی واحد دستگاه چاپ اعمال می‌شود و تونر به ناحیه‌های الکترواستاتیکی متصل می‌شود.

کارتریجهای لیزری معمولاً برای چاپ حجم بالا و کیفیت بالا مناسب هستند و در انواع مختلف دستگاه‌های چاپ لیزر استفاده می‌شوند.

خرید کارتریج hp

خرید کارتریج hp

 

  • تعیین رنگ کارتریج جوهر افشان

در صورت نیاز دستگاه کپی و یا پرینتر رنگی، لازم است از با اطلاع  از قیمت کارتریج hp رنگی، کاتریج رنگی استفاده شود. هنگام خرید به انتخاب رنگ درست توجه داشته باشید. در صورتی که پرینترتان تک رنگ می‌باشد، به راحتی می‌توانید کاتریج سیاه و یا سیاه وسفید را انتخاب نمایید.

 

  • کارتریج اصل و یا کاتریج طرح

تشخیص کارتریج اصلی از نسخه‌های طرحی یا تقلبی بسیار مهم است. اغلب به دلیل هزینه کمتر، برخی افراد به سمت کارتریجهای طرح یا تقلبی متمایل می‌شوند. با این حال، استفاده از کارتریج اصلی ممکن است بهترین عملکرد و کیفیت را برای چاپ فراهم کند. برخی نکاتی که در هنگام خرید کارتریج باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:

  1. اصلی یا طرح (تقلب): اگرچه کارتریجهای طرحی قیمت کمتری دارند، اما کارایی و کیفیت آنها ممکن است پایین‌تر باشد. ترجیحاً از کارتریج اصلی و اورجینال استفاده کنید.
  2. لیبل و بسته‌بندی: کارتریج اصلی دارای لیبل‌ها و بسته‌بندی‌های با کیفیت‌تر است. نکاتی مانند تاریخ انقضاء، شماره سریال، و نشان‌های امنیتی معمولاً در کارتریج اصلی وجود دارند.
  3. کیفیت چاپ: کارتریجهای اصلی به طور معمول بهترین کیفیت چاپ را ارائه می‌دهند. اگر کیفیت چاپ ناپایدار یا پایین است، ممکن است کارتریج تقلبی باشد.
  4. تأییدیه توسط تولیدکننده: تأییدیه و گواهی از تولیدکننده نشان‌دهنده اصالت کارتریج است. اگر امکان دارد، این موارد را بررسی کنید.

با توجه به این نکات، انتخاب کارتریج اصلی می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه چاپ و حفظ کیفیت چاپها کمک کند.

 


🖨️ بیشتر بخوانید: لیست قیمت پرینتر لیزری


 

راهنمای خرید کارتریج لیزری

زمان خرید کارتریج لیزری، سه نکته اصلی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

  1. قیمت کارتریج:
    • توجه به قیمت کارتریج لیزری مهم است، اما تنها تمرکز بر روی هزینه نباید باشد. بهتر است قیمت را با کیفیت و عملکرد کلی کارتریج مقایسه کنید. گاهی اوقات کارتریجهای ارزان ممکن است به مشکلات چاپ و عمر کمتر برخوردار باشند.
  2. کارتریج مناسب پرینتر:
    • اطمینان حاصل کنید که کارتریج مورد نظر با مدل دقیق پرینتر شما سازگار است. هر پرینتر ممکن است از نوع و مدل مختلف کارتریج استفاده کند، بنابراین اطمینان از سازگاری کارتریج با دستگاه چاپ شما مهم است.
  3. مدل کارتریج:
    • کارتریجها بر اساس مدل و نوع پرینترها تفاوت دارند. برخی از کارتریجها از نوع تک کارتریج (کارتریج همه در یک) هستند و برخی دیگر از نوع کارتریجهای جداگانه (کارتریجهای مخصوص هر رنگ) هستند. اطمینان حاصل کنید که مدل کارتریج با نیازهای چاپ و نوع پرینتر شما همخوانی دارد.

با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین کارتریج لیزری را برای نیازهای چاپ خود انتخاب کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *